Sunday 30 December 2012

VIVIX : Priceless Gift buat ibu & ayah


Di antara amalan mulia adalah berbakti kepada kedua ibu bapa. Didalam Islam atau agama lain sekalipun darjat ibubapa itu amat tinggi. Jika dalam Islam, mentaati ibubapa itu wajib selagimana mereka tidak menyuruh perkara-perkara yang bertentangan dengan hukum Allah. Banyak cara berbakti kpd ibu bapa, antaranya memberikan mereka yang terbaik.So, saya nak share entries dari blog shbt2 saya. Terharu saya membacanya. Mereka memberikan supplement terbaik buat ibubapa - VIVIX. Jom kit abaca.



“Sehari sebelum berpuasa, mak ada telifon saya. Mak cakap..lutut ayah makin membengkak..sekarang ayah macam dah ada 2 lutut. Ayah dah tak boleh solat sambil berdiri sbb ia sangat menyakitkan. Kalau sujud pon..lambat sangat nak bangun balik. Kat rumah saya takde tandas duduk. Semua tandas mencangkung. Ayah nak kencing pon kena pakai kekuda. Bila saya dengar, saya sangat kesian. Sedih sangat bila ayah yang banyak berkorban untuk saya menderita macam tu. Saya selalu jugak tanya kaba pasal lutut ayah. Tapi ayah cakap dah ok. Tapi sekarang ia makin semakin tak ok. Dulu ayah amik ubat yang doktor bagi. Doktor dah suggest untuk ayah buat pembedahan lututnya tu. Tapi ayah tak nak. Kalau saya pon tak nak jugak operate lutut. Mak pulak cakap badan dia sangatla mudah penat. Sakit belakang, bahu..tapak kaki..sume sakit2. Yelah, mak lahirkan 8 orang anak. Setiap 2 tahun pulak tu. Badan memang sentiasa penat la.

Dulu saya pernah nak bagi mak ayah amik vitamin..tapi diorang ni jenis yang susah nak amik tablet mahupon cecair. Pastu banyak betol alasan bila saya cakap nak bagi supplimen demi kesihatan mereka. Hehe..biasalah kan orang tua..tapi kali ni mereka sendiri request. Jadi diorang tak banyak soal..Ikut je suggession saya:)

Saya terus buat order vivix untuk mak ayah guna sepanjang Ramadhan. Ayah dan mak terus mencuba vivix tu sebelum tidur seperti yang saya sarankan. Esoknya alhamdulillah ayah tak rasa sangat sakit di lututnya. Mak pulak merasa sangat segar walaupon berpuasa sambil menjadi babysitter kepada 2 orang kanak2. Sampai boleh pergi sapu seluruh laman rumah. Ada orang tegur,"kak ani tak puasa ke hari ni? Saya tengok dari tadi duk mencabut rumput tu puasa2 ni". Lenguh2 badan mak pon berkurang. Tu baru makan sesudu teh. Banyak nye bagi kesan kepada kesihatan mak ayah saya. Ayah pulak boleh buat solat terawih sampai 21 rakaat tanpa ada masalah walaupon lututnya masih bengkak. Saya tak tahu kesan vivix begitu mendalam dan cepat. Jomlah kita cuba bagi vivix kepada mak ayah kita. Kesihatan mereka tak dapat diganti dengan duit. Kalau mereka sakit makin teruk, lagi banyak duit yang akan dihabiskan kan? So lebih baik kita ambil tindakan cepat2 sebelum terlambat. Lagipon mak ayah kita banyaaakkk sangat berjasa kepada kita. Apa salahnya kita membalas jasa mereka dengan berikan vivix kepada mereka. Duit boleh dicari, tapi mak ayah kita tiada gantinya. Kita pon tak tahu bila mereka akan kembali kepada Allah kan. Jadi selagi mereka masih bernyawa, berikanlah yang terbaik bagi mereka. Kalau dulu kita sakit, mereka tak tidur pon.”


*************************************
NI KISAH MommyLyna yg hadiahkan Vivix utk ayahnya.. apa kata tgk gbr ni
INilah yang dikatakan priceless gift ke org yg tersayang.. Bak kata PnNorita Mohd Idris >>>>Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari...selagi ada daya usaha<< dlm blognye,Pn N share ttg ibunya yg diabetes kemudian dibelikan vivix..,alhamdulillah dgn izinnya jua,penglihatan semakin pulih.. dan yg dibwh ni kredit to Along Nurazlina,..wallawehh

Rambut ayah saya mulai kehitaman.
Kepala ni asalnya putih suwih mcm Richard Gere tp tengok ada hitam2...
Ayahku selepas sebotol Vivix!

Doktor dia kata tak percaya my dad dah 57.. Mcm lg muda je..
Hadiahkan Vivix utk ibu bapak kamu! Pasti berbaloi utk kesihatan mereka.

**********************************
Ini cerita Kak Norita, bagaimana maknya boleh melihat semula selepas mengamalkan vivix.
sharekan pengalaman kak N dari blog beliauJom baca.

Mak Dapat Melihat Semula selepas mengamalkan VIVIX
Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah...matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu. Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis. Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair. Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ....tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala. Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari...selagi ada daya usaha. Mudah2an mak dapat menunaikan umrah dengan lebih baik, insyaALLAH.

****************************
Saya teruja dengan testimoni yang di ambil dari blog iffa. Iffa sharekan testimoni maknya setelah minum sebotol VIVIX. Kalau sebelum ni saya ada share testimoni Iffa sendiri. Rupa-rupanya satu family Iffa minum Vivix. Best kan!! Jom kita baca.
TESTIMONIAL: Setelah Habis Sebotol Vivix - Mak Rasa Lebih SIHAT & KUAT , SAKIT LUTUT pun HILANG, Boleh ANGKUT 4 TANDAN KELAPA SAWIT BERULANG KALI!! Alhamdulillah, Syukur pada Allah kerana beri Kesihatan Buat Bonda Iffa
Iffa memberikan bonda tercinta Iffa satu botol Vivix untuk memastikan beliau kekal sihat. Al maklumlah, usianya hampir menjengah 60 tahun. Di saat ini, beliau menjengah fasa manopause dan perubahan hormon yang drastik mengundang pelbagai masalah kesihatan jika ia diambil mudah. Buat pengetahuan semua, Bonda Iffa ini ada masalah sendi(penyakit keturunan) dan darah tinggi. Ini feedback terbaru yang Bonda Iffa post di Wall FB Iffa..

Iffa Anuar
VIVIX Adalah Jawapan Kepada Sinar Baru Dalam Hidup Anda, InsyaAllah - Tiada Sakit Yang Tiada Penawar, Kecuali MATI
Salam pengikut-pengikut setia fw-shaklee2u. Iffa terharu sangat-sangat bila ada yang text Iffa memberitahu anda semua suka baca blog Iffa, terima kasih yaa.. Andalah sumber kekuatan Iffa untuk terus menulis dan berkongsi ilmu di sini. Hari ini Iffa ingin bercerita tentang satu potion ajaib dari SHAKLEE yang telah Iffa amalkan selama hampir 5 bulan untuk merawat/mengubati masalah SLE/MCTD/RA atau
Kata Bonda:
"Betullah sayang, setelah abeh sebotol vivix,mak rasa bertambah sihat n kuat, sakit lutut pun hilang,dgn izinNYA.........baru2 ni mak boleh angkut 4 tandan kelapa sawit (tp dlm kete sorong) ketempat pengumpulan, beberapa kali............bayangkan, dah bersara ni.............hahaha ...........nnt dpt duit kelapa sawit mak nak satu ya............nak syer dgn ayah.org lelaki pun bolehkn?"
Boleh Mama, insyaAllah selagi termampu kudrat ini.. Iffa akan berikan Vivix untuk Bonda dan Ayahanda...Iffa inginkan kalian sihat. Kalian berdua buat kerja berat. Ke Kandang menguruskan kambing, ikan, angkut kelapa sawit.. sedangkan pada usia begini ramai yang seusia dengan ayahbonda sedang goyang kaki berehat dirumah minum kopi dan melayan cucu-cucu.. Iffa bangga punya ayah dan bonda yang sangat kuat semangat seperti kalian berdua..


~Salam Sayang~

Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © blog ibu qisya haziq. Designed by Whitey Mommy