Thursday 15 November 2012

Alfalfa - Sangat popular dikalangan ibu-ibu menyusu & merupakan teman baik untuk kaum wanita


Shaklee Corner November :  ALFALFA COMPLEX – A Shaklee Signature Formula

Sangat popular dikalangan ibu-ibu menyusu & merupakan teman baik untuk kaum wanita.



Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan, pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter kebawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi, mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid, bakteriosid, hormon2 sintetik, pengawal atur tumbesaran atau bahan2 kimia.

Mari kita baca apa kepentingan Alfalfa untuk yang bergelar ibu menyusu, isteri & wanita..

Untuk ibu menyusu alfalfa membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU. Merupakan supplement penting untuk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas) dan membuang angin dalam badan, secara automatik kesan baik pada baby susah nak kena kembung perut.

Untuk kaum wanita pula ia sangat baik untuk kesihatan dalaman, merawat masalah keputihan, melancarkan kitaran haid, memulihkan urat selepas bersalin. Alfalfa ini mengandungi phytoestrogens yang juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka membantu dalam “hubungan intim” suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara. Menarik bukan? Saya sudah mencubanya & sangat berbaloi2, anda bila lagi? berminat? Boleh hubungi saya untuk mendapatkannya....

~Salam sayang~

Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © blog ibu qisya haziq. Designed by Whitey Mommy