Thursday 27 June 2013

Set Mighty 3 Gem, Jom.......Berpuasa Dengan ESP, Meal Shakes & Performance Drink



Assalamualikum wbh. Malam ni Nisfu Syaaban, Alhamdulillah sempat jugak menyudahkan bacaan yasin 3x, semoga kita semua dilimpahi rahmat & kesihatan yang baik. Esok bolehlah puasa sunat ye :-)

Malam ni nak citer pengalaman ketika berpuasa tahun lepas...
Ketika mengandungkan Qisya pada bulan puasa tahun lepas, usia kandungan dah mencecah 7 bulan memang dah berazam nak berpuasa penuh, tetapi tak dapat jugak sebab kena minum air gula untuk chek samada ada kencing manis @ darah tinggi, lagipun berat memang naik melampau2, maklumlah selera makan masa mengandung amat sukar untuk di bendung, apa lagi sume makanan dilayannn..he..he..

So tahun ni bila dah menyusukan Qisya amatlah takut kalau2 susu tak cukup bila bulan puasa nanti, tercari2 gak kalau ada produk yang boleh memaintainkan pengeluaran susu, bila tanya Kak Laila dia cadangkan boleh ambil Performance Drink & Meal shake. Azie memang dah ambil Set 3M iaitu Set Menyusu + Ostematrik & ESP (sangat berbaloi-baloi)…

Disini dengan rasa perasaan kasih-sayang yang amat mendalam, cewah.... azie amatlah mencadangkan bagi ibu2 yang menyusui anak mengambil set ini untuk menjalani ibadah puasa dengan lebih cergas & semangat untuk mengepam sentiasa tinggi & tidak berbelah bagi... Sebab apa? Azie sendiri dah merasai pengalaman sebelum & sesudah mengambil set Set Mighty 3 Gem ini.... Kat opis x de lah rasa nak melepek aje...Pukul 10pagi pam susu pun masih dapat 8 oz. Mencabar tu...Gigih tau...

Jom kita tengok apa yang ada didalam set tersebut :-)




Energizing Soy Protein

Protein adalah unsur terbesar didalam tubuh kita selepas air. 25% Badan kita adalah protein. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter. Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian.

Kadar G.I (Glycemic Index) Shaklee ESP adalah serendah 39 sahaja!  G.I yang rendah memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan kita.  Mengekalkan pasras gula dalam darah yang rendah amat PENTING dalam proses pengurangan berat badan dan untuk penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang. Seperti yang kita tahu, selain membuat ibu-ibu kekal bertenaga, ESP juga adalah milk booster hebat untuk Ibu! Jadi tak perlu rungsing tentang susu lagi!

Selain ESP, Performance Drink juga disarankan untuk ibu menyusu yang ingin menjalankan ibadah puasa.

Performance Drink

Minuman elektrolit yang mengawal keseimbangan bendalir badan agar tidak kekeringan atau mencegah dehidrasi. Mengandungi formula 3 jenis karbohidrat iaitu matodextrin, fructose & glucose yang penting untuk tenaga dan stamina. Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta dan berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah. Untuk mengelakkan dehidrasi yang teruk, amatlah penting untuk ibu mengambil makanan/minuman yang mengandungi jumlah cecair yang banyak. Bagi ibu hamil & menyusukan, sekurang-kurangnya 2 liter air sehari diperlukan bagi menjaga keseimbangan bendalir badan.

Kenapa Performance Drink, bukan minuman isotonik lain? Kerana ia mengandungi kuantiti gula yang rendah berbanding minuman isotonik di pasaran, dan tidak berkarbonat.

 
Meal Shakes

Mengandungi protein, kalsium, serat, vitamin dan mineral lain. Rasa original vanila dan berbau harum. Macan aiskrim vanila tu. Jadi, walaupun berpuasa badan tetap sihat kerana telah dibekalkan dengan nutrien yang mencukupi semasa sahuradalah lengkap untuk yang nak berpuasa, anak kecil yang susah nak makan jadi kuranglah nutriennya, sarapan atau sahur untuk anak ke sekolah, suami ke tempat kerja, isteri yg bekerja di rumah atau di luar atau orang tua yang susah nak telan pil vitamin.

Bagi ibu2 yang menyusu di luar sana jom dapatkan Set Mighty 3 Gem ini...


~Salam Sayang~

Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © blog ibu qisya haziq. Designed by Whitey Mommy