Sunday 16 September 2012

Bila anak demam semua orang mencari Basic H... Anda dah ada belum?


Anda tahu tak yang Shaklee Basic H ni merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada 1960... cube kire dah brape tahun dah.. hmm..
________________________________
Ini yang kak N kongsikan apa yg beliau buat dgn Basic H tu..

1. Saya guna untuk cuci sayur dan buah2an sebelum masak dan beri anak saya makan.

2. Saya guna untuk cuci luka atau melecur dan ianya buat luka /lecur cepat kering.

3. Saya guna untuk membersihkan meja makan rumah dan rak dapur supaya semut tak memenuhi ruang tersebut.

4. Saya guna untuk pastikan sinki saya tak tersumbat.

5. Saya guna untuk mop lantai dalam keadaan nak cepat.

6. Saya guna air basuhan untuk siram pokok yang hidupnya segan mati tak mahu supaya ia segar semula.

7. Saya gunakan basic H buat tuam kepala anak saya bila mereka demam.

8. Saya mandikan anak saya dengan basic H bila mereka kena gatal2 atau gigitan serangga.

9. Saya letakkan basic H dalam toilet utama serta dapur agar mudah capai bila diperlukan.

10. Saya gunakan Basic H untuk keluarkan gula2 getah yang melekat pada baju atau pakaian anak2 dengan senang sekali.

11. saya gunakan Basic H untuk lap cermin rumah supaya lebih bersih dan bersinar.

12. Basic H bagus digunakan untuk mencuci botol susu anak serta lampai pakai semula [ cloth diaper] dengan lebih bersih.

Haa.. tu baru 12... Kalau nak diikutkan ada 1000 kegunaan.. so apa kata anda explore lagi 988 kegunaan yang anda boleh cuba
____________________________

Tapi yang paling menjadikannya laris minggu ini kerana sekarang ni musim demam.. mak manalah yg tak risau.. termasuklah saya..Cthnya baru2 ni, si Faiz kene high fever,alih2 panas pukul 3-4 pagi, terkulat2 saya dok tuam satu badan dia.. tuam dgn rendaman air Basic H.. esok dah kebah.. mmgla dlm 1-2hari gak dia layu dedar2.. tapi pendek kata.. takyah kasi ubat2 yg kaler pink tu.. cuma bila anak demam ni..kene sabar sikit lah tak tidur mlm tuam satu bdn dia... Basic H mmg best.. mmg kene standby ala ala first aid kat rumah.. or bile2 travel boleh isi dlm botol yg 50-90ml tu. sbb serbaguna kan...bwk kemana sahaja.

Bila anak demam, kita kene sentiasa tuam mereka... utk pastikan suhu badan tak naik terlampau tinggi.. dan ramai yg SUKA dgn hasil apabila tuam anak mereka dgn Basic H..KENAPA? kerana Basic H ni dapat serap haba 3 kali ganda berbanding kita guna air biasa. Cube baca apa kata Pn Farihah dan Pn Azrin ni..


Akhir kata Basic H adalah pencuci serbaguna yang wajib ada.. memanglah
sekarang ni ada mcm2 pencuci serbaguna tapi Tahukah anda..kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung.Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal.Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit,mata dan sistem pernafasan
tapi dengan BASIC H.. anda selamat Ia tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH seimbang , tanpa klorin, berkesan meningalkan kotoran berminyak, kepekatan berganda
nnt saya share pula testimoni mereka yang guna Basic H ni utk halau semut, kutu kat rambut,nyamuk, ruam2.....sebab serangga amat bencikan Basic H..hehe

Berminat, Sila hubungi Azie di:
email : dhia.haziqa@gmail.com  atau call/SMS : 019-7799255


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © blog ibu qisya haziq. Designed by Whitey Mommy