Friday 8 November 2013

VitC Plus Shaklee Sudah Kembali :-)

Assalamualaikum wbh kepada sume pembaca. Hari ni nak share pasal vitC plus yang da muncul kembali tu. Suffer jugak sepanjang vitC ni x de, terpaksalah beli kat S'pore sebab x nak putus makan, naseb lah en.somi sudi nak melayan kerenah diriku ini, hihihihi...

VitC ni kan da sinonim dengan nama 'Vitamin Kecantikan', rasa nya 1 dunia tau kot... So untuk kali ini azie x nak citer pasal kecantikan tapi pasal resung pulak.

If nak tau azie da dekat 20 tahun ada resdung, perghhh punya lah siksa, lagi2 tetiap pagi asik aaaachum....aaachumm, kompom dekat 20x, ngan selsema nya, if salah makan abes ar sampai time solat menitik2 kena kat telekong. Kesian kan? Yang mengalaminya ni lagilah.

Tetapi segalanya berubah bila azie start amik set menyusu, dalam set menyusu tu ada vitC, makan secara istiqamah... Tetiba perasan... eh nape aku dh x selsema, da x aachumm2 lagi.. fikir punya fikir... Aah lah sebab amik vit C. Saje nk pastikan siap x nak amik vitC seminggu. Huh baru 3 hari da sotset2.. Bila teruskan lagi dah ok... Pergh apa lagi terus jatuh chenta kat VitC.

Pulak tu promo kat kawan opis Nas & Kak Sabar & dorang pun bagi feed back yang tak sangka2 iaitu sehari dua da ok selsemanya, kalau x memanjang berminggu2 nak baik. Apa lagi syukur sangat2 dapat tolong orang lain sembuh..

Sehari azie amik sebiji pas breakfast, sebotol ada 180 biji, tahan 6 bulan, perhh sangat berbaloi-baloi. So dengan kemunculan kembali VitC ni marilah kita sama2 memanafaat kan nya :-)




Apa yang best sangat vitamin C 500mg ni?

MANFAAT UTAMA :
·         Membentuk Kolagen – Vitamin C  Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

·         Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

·         Peningkatan Sistem Imun - Vitamin C Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

·         Memerangi kanser - Vitamin C  satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

·         Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

·         Memperbaiki Insomnia - Vitamin C  membantu memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

·         Mengekalkan kolestrol sihat - Vitamin C mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Kekurangan Vitamin C dalam tubuh
Vitamin C adalah vitamin yang sangat sangat rapuh. Ia mudah rosak pada suhu yang terlalu tinggi. Maka apabila cuaca panas, vitamin C dalam badan yang sedia ada akan musnah. Apakah tanda kekurangan vitamin C yang sangat ketara?

- Mudah tertekan ( stress)
- Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik
- Tapak kaki keras dan kasar
- Luka yang lambat baik
- Mudah selsema / bersin

Wajah nampak tua berbanding umur (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)
- Mudah dapat ulcer
- Mudah demam
- penyakit Skurvi

Tunggu apa lagi, Jom dapatkan Vitamin C 500mg sekarang! Pastikan Original yea... :-)

~Salam Sayang~


Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © blog ibu qisya haziq. Designed by Whitey Mommy